مافياي يهودي روسيه و مسئله انرژي هسته‌اي ايران

ساخت وبلاگ

همين کانون بود که يک سرهنگ گمنام کا. گ. ب. به‌نام ولاديمير پوتين را کشف و به يلتسين معرفي کرد؛ يلتسين وي را کارگزاري کارآمد تشخيص داد و در سال 1995 به عنوان نخست‌وزير منصوبش نمود. مي‌گويند يلتسين با پوتين شرط کرد که تو را رئيس‌جمهور روسيه خواهم کرد مشروط بر اين‌که خانواده من و ثروت‌شان هماره مصون از تعرض باشد. بدينسان، در 31 دسامبر 1999، در آستانه هزاره سوّم ميلادي، يلتسين (متوفي 23 آوريل 2007) به بهانه بيماري از رياست‌جمهوري کنار رفت، پوتين زمام امور را به دست گرفت و اندکي بعد در انتخابات دستکاري شده مارس 2000 رئيس‌جمهور شد و در 12 فوريه 2001 فرماني را صادر کرد که رؤساي جمهوري پيشين و اعضاي خانواده‌شان را از پيگرد قانوني مصون مي‌کرد. پوتين با همين سازوکار در سال 2008 جواني 42 ساله و ناشناخته به‌نام مدودوف را به عنوان رئيس‌جمهور روسيه برکشيد.

تاتيانا و شبکه‌اي که او از بنيانگذارانش بود از طريق «خصوصي کردن» صنايع عظيم روسيه ميلياردها دلار به جيب زدند. از زمان يلتسين تا به امروز خانواده يلتسين از طريق آلکسي دياچنکو، شوهر اوّل «تاتيانياي خبيث»، و والري اوکولوف، شوهر يلنا اوکولوا دختر بزرگ يلتسين، اداره کمپاني معظم هواپيمايي ايرفلوت را به دست دارند؛ کمپاني که در زمان حکومت يلتسين، در ماجراي واگذاري اموال دولتي به بخش خصوصي غارت شد. همين کمپاني است که در سال‌هاي 1370 ش. در ايجاد شرکت‌هاي خصوصي هواپيمايي ايران نقشي بزرگ ايفا نمود.

معرفي «مافياي يهودي روسيه»، و پيوند آن با کانون‌هاي مشابه در ايالات متحده آمريکا و اروپاي غربي و اسرائيل، و نقش اين کانون همبسته در عمليات پنهان مالي و انواع شيادي‌هاي سياسي- اقتصادي به کتابي مفصل نيازمند است.

با توجه به اهميت مسئله انرژي هسته‌اي در سرنوشت ايران در مقطع تاريخي کنوني، در اين يادداشت هدفم جلب توجه مردم، مقامات و محافل و احزاب و شخصيت‌هاي سياسي ايران است به خطري که به دليل ناشناخته ماندن جايگاه بزرگ مافياي روسيه، و ساير جمهوري‌هاي سابق اتحاد شوروي به‌ويژه اوکرائين، ايران را تهديد مي‌کند. بايد بيفزايم که در دو دهه اخير، اين مافيا از طريق معاملات عظيم با ايران سودهاي کلان به جيب زده است. در ظاهر اين‌گونه است که ايران با روسيه يا اوکرائين در تعامل است ولي در واقع، چنان‌که خواهيم ديد، با اختاپوسي مواجهيم که اندام آن از باکو و ايروان و تفليس در جوار مرزهاي ايران تا نيويورک و لندن و پاريس و تل‌آويو گسترده است. يک نمونه، جايگاه مسعود عاليخاني است. عاليخاني، که در سال‌هاي 1345- 1357 گرداننده واقعي شبکه‌هاي پنهان اسرائيل در ايران به‌شمار مي‌رفت، تا بدان حد که مطلعين جايگاه او در عمليات موساد در ايران را برتر از يعقوب نيمرودي و يوري لوبراني مي‌دانند، در دوران يلتسين در اوکرائين و روسيه فعاليت گسترده‌اي را دنبال مي‌کرد و به اين دليل عضو هيئت مديره «بنياد بين‌المللي خصوصي‌سازي روسيه» بود.

در اين يادداشت به معرفي سه شخصيت سياسي روسيه مي‌پردازم که در ارتباط با مسئله انرژي هسته‌اي ايران نقش تعيين‌کننده داشته‌اند:

آناتولي چوبايس [+] (متولد 1334/ 1955) را بايد شخص اوّل و تعيين‌کننده در امور مربوط به انرژي هسته‌اي ايران دانست. چوبايس از ميلياردهاي نوخاسته روسيه است و نام او به عنوان يکي از ثروتمندان بزرگ جهان در نشريات غربي درج مي‌شود. چوبايس را «يهودي مخفي» و «دوّمين مرد منفور روسيه پس از بوريس برزوفسکي» مي‌دانند. [+] او به عنوان وزير دولت يلتسين طرّاح برنامه «خصوصي‌سازي» اقتصاد روسيه بود و راهي را آغاز کرد که وي و شرکايش را به ثروت‌هاي افسانه‌اي رسانيد. چوبايس در سال‌هاي 1998- 2008 رئيس مجتمع انرژي United Energy Systems (UES) روسيه بود و از سال 2008 رئيس مجتمع نانوتکنولوژي روسيه Rosnanotech است و نيز عضو شوراي مشاورين بانک ج. پ. مورگان چيس JPMorgan Chase & Co. بزرگ‌ترين بانک و غول مالي ايالات متحده آمريکا. [+] درباره پيوند خاندان آلماني‌ (يهودي) تبار مورگان و بانک مورگان با بنياد روچيلد، از بدو فعاليت در ايالات متحده آمريکا به عنوان کارگزار روچيلدها، در آثار خود سخن گفته و در آينده نيز مستندات بيش‌تري عرضه خواهم کرد.

آناتولي چوبايس، يهودي مخفي و «دوّمين مرد منفور روسيه پس از برزوفسکي» و مؤثرترين مقام روسي در مسائل انرژي هسته‌اي ايران

سرگي کيرينکو [+] (متولد 1341/ 1962)، رئيس «آژانس انرژي اتمي» روسيه Rosatom، [+] نيز، مانند پوتين و چوبايس و ملامد، از برکشيدگان يلتسين است و در زمان رياست‌جمهوري يلتسين مدتي کوتاه (از 23 مارس تا 23 اوت 1998) نخست‌وزير روسيه بود. کيرينکو نوه يک يهودي است به‌نام ياکوف ايزرائيتل (يعقوب اسرائيل). کيرينکو از 30 نوامبر 2005 رياست «روس اتم» (آژانس انرژي اتمي فدرال) و رياست هيئت مديره کمپاني عظيم «اتم انرگوپرام» Atomenergoprom را به دست دارد و عالي‌ترين مقام روسي در زمينه انرژي هسته‌اي به‌شمار مي‌رود. او همان کسي است که از بدو انتصابش مکرر وعده مي‌داد نيروگاه بوشهر را به زودي به پايان خواهد برد.

سرگي کيرينکو، رئيس سازمان انرژي اتمي روسيه در حال سخنراني در اجلاس سال 2000 داووس

سوّمين فرد مؤثر در مسائل مرتبط با انرژي هسته‌اي ايران لئونيد ملامد [+] است. اگر کيرينکو با استفاده از نام اوکرائيني مادرش تبار يهودي خود را پنهان مي‌کند و اگر چوبايس مي‌کوشد تا به عنوان يهودي شناخته نشود، لئونيد ملامد ابايي ندارد که از شهرت خاندان نامدار خود بهره برد. خاندان ملامد از سرشناس‌ترين خاندان‌هاي زرسالار يهودي است که تبار ايشان به اسپانياي سده پانزده ميلادي و به خاخام مه‌ير ملامد، وزير ايزابل ملکه کاستيل، مي‌رسد. ايزايل همان حکمراني است که به همراه شوهرش فرديناند، شاه آراگون، غرناطه (گرانادا)، آخرين بازمانده اندلس اسلامي، را تصرف کرد و هفت ماه بعد با ثروت به دست آمده از تاراج غرناطه در اوت 1492 کريستف کلمب را راهي سفر «هند» نمود؛ سفري که به «کشف» قاره آمريکا انجاميد.

لئونيد ملامد

خاندان ملامد پرشمار و متنفذ است و در تاريخ ايران نيز، چون عثماني، نقش مؤثر داشته است. ملا سيمانطوب ملامد، رئيس يهوديان مشهد در اواخر سده هيجدهم ميلادي، شخصيتي مهم در عرصه کاباليسم و تصوف رازآميز ايران است. والتر فيشل او را «رهبر معنوي يهوديان مشهد، شاعر، فيلسوف و مؤلف رساله‌هايي به عبري و فارس يهود» معرفي مي‌کند. ملا سيمانطوب ملامد چهره‌اي است مهم در تاريخ فرقه‌هاي رازآميز ايران و شناخت زندگي و انديشه‌هاي او «حلقه گمشده‌اي» است در شناخت تکاپوي «صوفيان يهودي» و شبکه يهوديان مخفي در شيراز و مشهد و ساير نقاط ايران از نيمه دوّم سده هيجدهم ميلادي. اين شبکه، علاوه بر خراسان و افغانستان و آسياي ميانه، از طريق خاندان ملامد با عثماني و «صوفيان ترک» نيز پيوند مي‌خورد. رياست خاندان ملامد بر يهوديان شيراز نيز موروثي بود و در دوران ناصرالدين شاه و مظفرالدين شاه ملا رحميم روبن ملامد هاکوهن رياست يهوديان شيراز را به دست داشت. ملا رحميم ملامد در سال 1906، در 52 سالگي، به فلسطين مهاجرت کرد و در بيت‌المقدس ساکن شد. ميراث «صوفيان يهودي» مشهد و شيراز و اصفهان و کاشان و همدان و دماوند در کارنامه ربي ملامد تداوم يافت. او يکي از رهبران و مروجان تصوف رازآميز يهودي (کابالا) در بيت‌المقدس بود و کتابي در حواشي زُهر، کتاب مرجع کابالا (قباله)، نگاشت که در سال 1919 انتشار يافت.پسرش، عزرا زيون ملامد، در شيراز به دنيا آمد، در سه سالگي به همراه پدر به بيت‌المقدس رفت و بعدها به يکي از اساتيد سرشناس دانشگاه‌هاي اسرائيل بدل شد. عزرا ملامد از سال 1961 به تدريس «کتاب مقدس» و «تلمود» در دانشگاه‌هاي عبري اورشليم، برايلان (حومه تل‌آويو) و تل‌آويو اشتغال داشت و عضو آکادمي زبان عبري و شوراي باستان‌شناسي اسرائيل بود. او تا زمان مرگ حاخام افتخاري يهوديان ايراني نيز بود. خاندان ملامد پرشمار است و در سراسر جهان گسترده. در دوران پهلوي، ملامدها در فراماسونري ايران فعال بودند. دکتر ناصر ملامد، استاد دانشکده کشاورزي دانشگاه تهران، عضو لژ لافرانس بود. ناصر ملامد در 10 آذر 1356 در لژ جويندگان کمال سقراط، وابسته به طريقت کهن اسکاتي، به درجه چهارم ارتقاء يافت. در اين مراسم دو ماسون نامدار شيراز، دکتر ذبيح قربان و پسرش دکتر کامبيز قربان، حضور داشتند.

ملامد و دوست صميمي‌اش چوبايس

لئونيد ملامد از گردانندگان اصلي فعاليت‌هاي هسته‌اي روسيه است و رئيس پيشين کنسرن دولتي «راس‌انرگواتم» که امروزه «انرگواتم» [+] ناميده مي‌شود. لئونيد ملامد در فوريه 2000، زماني که رياست «راس‌انرگواتم» را به دست داشت، از تداوم همکاري‌هاي اين مجتمع با ايران و هند و چين در زمينه انرژي هسته‌اي، به‌رغم ممانعت ايالات متحده آمريکا، خبر داد. (آسيا تايمز، 3 فوريه 2000) [+] ملامد تا سپتامبر 2008 رئيس مجتمع «راس نانوتک» بود.

هسته سه نفره چوبايس- کرينکو- ملامد در دهه اخير نقشي بزرگ و مرموز در مسائل مرتبط با انرژي هسته‌اي ايران ايفا کرده است. شناخت ماهيت اين سه تن مي‌تواند راهگشاي ما در تبيين سياست‌هاي عقلايي و منطبق با مصالح ملّي باشد

ناگفته های سیاسی،شناخت و ايضاح کانون‌هاي توطئه گر شیطانی در تحولات تاريخ معاصر ايران...
ما را در سایت ناگفته های سیاسی،شناخت و ايضاح کانون‌هاي توطئه گر شیطانی در تحولات تاريخ معاصر ايران دنبال می کنید

برچسب : مافياي يهودي روسيه,پرونده انرژي هسته‌اي ايران,اوکرائين,نيروگاه بوشهر,ولادمیر پوتین,مسعود عاليخاني,موساد, نویسنده : وب نگار webnegar بازدید : 802 تاريخ : يکشنبه 1 تير 1393 ساعت: 15:37